روش های برطرف کردن نفخ شکم

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 99
باردید دیروز : 82
بازدید هفته : 186
بازدید ماه : 181
بازدید سال : 1772
بازدید کلی : 206882
روش های برطرف کردن نفخ شکم

روش های برطرف کردن نفخ شکم
 

کاهش نفخ و شکمی صاف

اگر از داشتن نفخ دائم شکم رنج می برید و همچنین مایلید که شکمی صاف داشته باشید توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه فرمایید. در زیر چند نمونه از غذاها که باید برای پیشگیری از ایجاد نفخ از خوردن آنها اجتناب نمایید، ذکر شده است. نکته دیگر اینکه متخصصین تغذیه به کسانی که می خواهند شکمی صاف داشته باشند توصیه می کنند که اگر از ایجاد نفخ جلوگیری نمایند تا حدود 5/3 کیلوگرم از وزن خود را کاهش می دهند و شکم متناسب تری نیز خواهند داشت.
 1- نمک
 از مصرف بیش از اندازه نمک پرهیز کنید. همچنین از مصرف غذاهایی که به صورت کنسروی با نمک فراوان فرآوری شده اند نیز پرهیز نمایید زیرانمک موجود در این غذاها باعث بیشتر آب می شود و درنتیجه میزان تجمع آب در بدن شما افزایش می یابد و حالت خمودی و کسالت به همراه پف کردگی و افزایش وزن ایجاد می گردد.
 2- کربوهیدرات ها
 کربوهیدراتهای مانند (برنج،نشاسته ها،نان،قندها…) به عنوان منبع اصلی تولید انرزی در بدن می باشند اما نباید بیش از اندازه مصرف شوند زیرا درصورت عدم فعالیت مناسب و کافی و یا ورزش، این مواد به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره و هر گرم گلیکوژن حدود 3 گرم آب جذب می کندو در نهایت شما دچار افزایش وزن می شوید.
 3- سبزیجات خام
 نصف پیمانه هویج پخته شده برابر یک پیمانه هویج خام حاوی مواد غذایی لازم است اما هویج پخته حجم کمتری را در معده اشغال می نماید و هضم آن نیز آسانتر استو در نتیجه از ایجاد نفخ در دستگاه گوارش شما جلوگیری می کند. اگر شما جزو کسانی هستید که با مصرف سبزیجات خام دچار نفخ شدید می شوید ،توصیه می شودکه حتما از سبزیجات پخته یا بخارپز استفاده نمایید.
 4- غذاهای نفاخ
 برخی از غذاها به خودی خود در دستگاه گوارش ایجاد گاز می کنند مانند: گل کلم،کلم،کلم بروکلی،کلم فندقی،بروکلی،پیاز، فلفل و مرکبات.
 5- آدامس جویدن
 هنگامی که آدامس می جوید باعث می شود که هوای زیادی را ببلعید و این هوا در روده های شما به دام می افتد و به تدریج سبب نفخ بیشتری می شود.
 6- غذاهای سرخ کردنی
 غذاهای چرب و سرخ کردنی خیلی دیرتر و سخت تر هضم می شوند و باعث احساس سنگینی و دم در شما می کنند. البته منظور ما این نیست که اصلا غذاهای چرب یا سرخ کرده نخورید، بلکه باید به نوع روغنی که استفاده می نمایید توجه بیشتری کنید. برای پخت بهتر است از روغنهایی مانند روغن زیتون و روغن آرکادو استفاده نمایید.
 7- غذاهای تند و تیز
 ادویه های مانند فلفل،جوز،میخک،پیاز و سیر، خردل و… در برخی از افرادسبب تحریک معده و درنهایت تشدید نفخ می شود که بایداز مصرف بیش از اندازه آنها پرهیز کنند.
 8- نوشابه های کربوهیدراتی و اسیدی
 از مصرف نوشابه هایی که حاوی قند فراوان هستند و یا نوشیدنی هایی مانند قهوه، الکل، چای و آب میوه های مرکبات به مقدار فراوان خودداری نمایید بهتر است یک رژیم غذایی مناسب را انتخاب نمایید و از موادی که در بالا ذکر شد در حد تعادل و کم، مصرف نمایید تا مشکل شما که نفخ و افزایش وزن است به راحتی حل شود.


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 175
برچسب‌ها: "نفخ شکم" ,
موضوعات مرتبط: درمانی , ,
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود